Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/03/18 in all areas

  1. 13 points
    Šis laikam arī būs mans pirmais apjomīgakais raksts WAM`ā, un ar to arī viss nebeigsies. Kādu laiciņu atpakaļ , automašīnas īpašnieks (turpmāk - klients) , interesējās par zobsiksnas kompolekta maiņu, ģenerātora siksnas un spiegotāju maiņu, jo kopš brīža, kad auto tika iegadāts ir veiktas tikai apkopes (eļļas, gaisa filtru un eļļas maiņa) , līdz ar to, bija nedaudz sabijies par pēkšņu zobsiksnas plīšanu. Automašīnas īss apraksts - CITROEN C4 2007.gada 1.6 benzīns 16vārstīgs. Sāku protams ar informācijas ievākšanu, kas tad lācītim zem vāka un kādus iespējams nepieciešamos specinstrumentus man vajadzēs. Pēc izpētes , nekas traks, un viss nepieciešamais ir pieejams. Detaļas - Zobsiksnas komplekts(zobsiksna, spriegotājs, parazītrullis un ūdenssūknis), agregātsiksna, agregātsiksnas spriegotājs un dzesēšanas šķidrums kopā izmaksāja 150 eur. Neliels ieskats siksnu pievada shēmās. Nu neko darīt, tā diena pienāca un sākam darboties. Tā kā visi remontdarbi notiek garāžā bez pacēlāja, tad viss process diezgan tiek apgrūtināts, Sāku protams ar dzinēja piepacelšanu, lai brīvi var atbrīvot dzinēja spilvenu. Kad dzinēja spilvens noņemts, turpinam skrūvēties un ņemam nost zobsiksnas plastmasas aizsargu, lai tiktu klāt pašai zobsiksnai un visiem nepieciešamajiem ruļļiem, kas attiecas uz to. Pēc vāka noņemšanas, tiek dzinējs izgriezts attiecīgā pozīcijā, kā to noteicis ražotājs , kā arī papildus tiek veiktas 3 kontrolatzīmes, lai tiešām būtu garantija, ka viss sakrīt uzlikot jauno zobsiksnu. Pēc pirmā skata vecā zobsiksna izskatās diezgan labā stāvoklī, bet pēc ciešākas apskates pie noņemtas zobsiksnas paveras nepatīkams skats - siksnas iekšējā daļa starp zobiem jau ir sākusi pamatīgi plaisāt, līdz ar to, pie lielākas dzinēja slodzes, vai startējot, zobsiksnu var pārraut. Turpinam un skatamies, kas notiek ar ūdenssūkni. Vecais ūdenssūknis nedaudz pie bloka ir sācis sulot, un ar nedaudz, es tiešām domāju nedaudz. Neskatoties uz to, man ļoti nepatika biezais hermētiķa slānis, kas bija izspiedies no ūdensūkņa un dzinēja bloka starpas, tāpēc ūdenssūknis tika demontēts ļoti prātīgi, lai hermētiķa daļas nenokļūst dzesēšanas sistēmā, un neaizsprosto radiatora kanālus. Pēc sūkņa noņemšanas atklājas tas, ka sūknis ir bijis noņemts , un nav mainīta blīve ( jau izveidojusi trijstūra formu un palikusi cieta) , bet tā vietā, lai mainītu blīvi, ir uzspiests liels daudzums ar hermētiķi. Samainam sūkni, uzstādam parazītrulli, spriegotāju un sākam uzmanīgi uzlikt zobsiksnu. Process diezgan piņķerīgs, jo ražotāja noteiktajām atzīmēm ir jāsakrīt at zobsiksnas atzīmēm (diemžēl foto no šī procesa nav, bet apstāstīšu sīkāk - uz sadales vārpstu piedziņas skriemeļiem, un kloķvārpstas skriemeļa ražotājās ir uzlicis oriģinālās atzīmes, pēc kurām tiek uzstadīt jaunā siksna. Uz jaunās zobsiskans ir 3 baltas līnijas, kuras pēc attālumiem sakrīt ar ražotāja noteikto. Siksna tiek nedaudz noslogota, un līdz ar to ir problēmas ar kloķvārpstas stāvokli. Pateikšu godīgi, nočakarējos diezgan ilgi, līdz nenoturējos un norāvu eļļas viltru, un ieliku tā saucamo sprotu pie spararata, lai izvairītos no atkārtotas kloķvārpstas skriemeļa pagriešanās prom no atzīmes). Zobsiksna veiksmīgi uzlikta, neliela pīppauzīte, un varam fīrēties tālāk. Uzstādam atpakaļ zobsiksnas aizsargus, gan augšējo, gan apakšējo, pieskrūvējam atpakaļ dzinēja kronšteinu, uzliekam jauno ģeneratora siksnas spriegotāju, un ģeneratora siksnu (piedzen arī kondicionieri) , protams arī bez eļļas filtra neiztikt ( dabūju skriet pakaļ jaunam filtram un litram eļļas, jo veco filtru taču neliksim atpakaļ), protams pēc sūkņa maiņas tiek pieliets dzesešanas šķidrums ( šajā gadījumā G12/G12+ sarkanais antifrīzs). Tiek uzstādīts dzinēja spilvens atpakaļ tam paredzētajā vietā, un dzinējs lēnu tiek nolaists atpakaļ sākotnējā stāoklī. Tālāk jau standarta procedūra ar dzesēšanas sistēmas atgaisošanu, eļļas līmeņa kontroli, un dzinēja temperatūras ( ventilatora releja ) darbības pārbaudi. Ja rodas kādi jautajumi, par sīkākām detaļām remonta laikā, droši , atbildēšu.
  2. 1 point
  3. -1 points
    teh.lv ir labs un uzticams ļoti daudz tur esmu sūtījs un, ja ņem bez čeka un parunājās, tad nometīsi cenu!
×
×
  • Create New...